fredag den 4. november 2011

Der er ikke langt fra tanke til handling med handicaphjælpemidler

Jeg har tænkt mig at skrive en historie. Jeg ved ikke, hvad den skal handle om endnu og hvordan den kommer til at forløbe. Inspiration har jeg hentet på nettet, hvor jeg har set mig omkring og stødt på ord, som jeg ikke har brugt før som isbryderordning eller et andet ord personlig assistance til handicappede i erhverv, som giver mig nogle bestemte betydninger. 

Det er interessant læsning, som har givet mig nye ord at bruge, så nu bringer jeg fortrinsadgang for handicappede på banen, når jeg taler om handicaphjælpemidler i råteksten til historien. En historie som kunne handle om fortrinsadgang, når min hovedperson søger arbejde i en kommune på sjælland. Det ville hænge godt sammen med en fortsættelse om personlig assistance til handicappede i erhverv, som var spændende online stof.

Det kunne også være der kommer til at indgå isbryderordning eller mentorordning, da det kunne give nogle spændende samtaler mellem karakterne. Det kunne jo ende ud en principel debat om et begreb nemlig fortrinsadgang for handicappede, som jeg tror kunne være en god drejning i fortællingen. Inspirationen udvikler sig hurtigt, kan jeg godt se og nu begynder jeg også at få en ide til, hvordan handicaphjælpemidler kan komme til at indgå sammen med et andet sjovt ord mentorordning, som giver spænding til bogen. Det kunne godt ligne at det med at tænke på skrive en historie, allerede er ved at få ben at gå på og det er da bare supert. Så er der ikke langt fra tanke til handling.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar